JEJU A to Z_
전기차충전규제특구지역 연장
De-Regulation on EV Charging Special Zone
Z:제주는 카본프리아일랜드 정책에 맞춰 2030년까지 75%에 해당하는 차량을전기차로 전환한다.
Z: Jeju will convert 75% of its vehicles into electric vehicles by 2030 in line with its Carbon Free Island policy.
A: 전기차 보급비율은 전국에서 제주가 매우높다. 또한 여러 인프라시설들도 잘 갖춰져있다.
A: Jeju has a very high electric vehicle supply rate nationwide.
Also, various infrastructure facilities are well equipped.
Z: 제주도는 2019년 전기충전서비스에 대한 규제자유특구로 선정된 바 있다.
그리고 실증특례를 마쳤다. 그리고 2022년 1월 1일부터 2023년 12월 5일까지 임시허가 기간동안 특구사업을 전국단위로 확장해서 사업을 수행해 왔다.
Z: Jeju Island was selected as a regulation-free special zone for electric charging services in 2019.
Additionally, the special zone project was expanded nationwide during the temporary permit period from January 1, 2022 to December 5, 2023.
A: 규제자유특구 지정에 따라 어떤 사업들을 추진해 왔었나요?
What projects has it been promoting according to the designation of the regulation-free special zone?
Z: 규제자유특구 사업에는 도내외 전문기업들이 다수 참여하고 있다.
충전시간 단축을 위한 충전인프라 고도화
점유공간 최소화를 위한 이동형 충전서비스
활용성 증대를 위한 충전인프라 공유 플랫폼 구축
충전데이터 기반의 전기차 특화진단 서비스 등이다.
Z: A number of specialized companies in and outside the province are participating in the special regulatory freedom zone project.
Advancing charging infrastructure to reduce charging time
Mobile charging service to minimize occupied space
Building a Charging Infrastructure Sharing Platform to Increase Utilization
It is a specialized diagnosis service for electric vehicles based on charging data.
A: 많은 성과가 있었군요. 그럼 이 규제자유특구는 이제 종료되는 것인가요?
A: There have been a lot of achievements. So will this special regulatory free zone end now?
Z: 이러한 성과들에 힘입어서 최근 중소벤처기업부로부터 전기차충전서비스에 대한 규제자유특구 사업에 대한 임시허가 기간을 2025년 12월 5일까지 2년 연장받았다.
이번 임시 허가 연장으로 제주특구 사업자들은 현재 개발한 사업들을 더욱 계발하여 전국으로 사업을 추가 확장해 나갈 계획이다.
Z: Thanks to these achievements, the Ministry of SMEs and Startups recently extended the temporary permit period for the regulation-free special zone project for electric vehicle charging services by two years until December 5, 2025.
With the extension of the temporary permit, Jeju Special Zone operators plan to further expand their business nationwide by further developing the currently developed businesses.
A:2년 더 연장을 한 이유는 그 동안 개발한 사업들과 서비스를 더욱더 확장하라는 의미이군요.
A: The reason for the extension for 2 more years means that those participants should expand the businesses and services the project participants have developed so far.
Z: 하지만 한계도 있다.
일부 기업들이 국가 연구개발과제만 받고 종료한 이후에 사업화는 추진하지 않는 것이다.
연관 산업 육성에는 한계가 있다.
기업들이 정부과제 종료 후에 자신들이 개발한 기술을 해외로 수출해서 산업화 시키는 작업을 해야한다.
Z: But there are limitations.
Some companies do not pursue commercialization after receiving only national R&D projects.
There is a limit to fostering related industries.
After completing government tasks, companies should export their developed technologies abroad to industrialize them.
A: 산업화 시키는 부분에 대한 고민이 필요한 지점이네요.
전기차 4만대 이상을 도내에서 운영하고 있는데. 산업화의 한계에 부딪친 건 민관의 협력과 노력이 필요해 보인다.
A: It's a point where we need to think about the industrialization part.
More than 40,000 electric vehicles are operated in the province.
It seems that public-private cooperation and efforts are needed to meet the limits of industrialization.
Z: 충전서비스에 민간사업자를 참여시킨 것은 전기차 이용자들에게 보다 다양한 서비스를 제공하기 위함이다. 하지만 연구과제로만 끝나고 산업화가 안되고 있어 아직도 현실에서는 불편함이 존재하고 있다.
Z: Private businesses have been involved in the charging service to provide more diverse services to electric vehicle users.
However, there are still inconveniences in reality as it is only a research project and industrialization has not been achieved.
A: 전기차 충전시장의 산업화를 위해선 외연의 확대가 필요해 보인다.
A: For the industrialization of the electric vehicle charging market, it seems necessary to expand the scope of the electric vehicle charging market.