JEJU A to Z
중국 관광시장 트렌드대응 프리미엄 상품 개발
High End Tour Product for Chinese

Z: 제주를 방문하는 중국관광객들의 트렌드가 변화하고 있다.
이에 제주도청과 제주관광공사가 변화하는 트렌드에 맞춰서 프리미엄 상품을 준비할 예정이다.
또한 특수목적 관광 콘텐츠 개발에 박차를 가한다.
A: 중국 내 관광시장의 트렌드가 어떻게 변화했는지 알려달라.
Z: 중국 내 개별여행이 확산되고 있다. 그리고 여가소비가 고급화되고 있다. 세대별 여행동기가 세분화되고 있다. 그리고 시장 변화에 발맞춰서 고소득 시니어층이 부상하고 있다.
A: 그렇군요. 그룹에서 개별여행. 고급화. 세분화 그리고 시니어의 부상이라고 정리할 수 있겠군요.
Z: 제주도는 이러한 변화에 발맞춰서 맞춤형 전략을 추진할 계획이다.먼저 제주도는 중국 선전에 있는 중국국제여행사와 함께 미식과 웰니스를 결합한 프리미엄 관광상품을 개발하고 있다.
A: 중국 선전은 신성장산업이 발달하고 있는 도시이다. 중국은 워낙 인구도 많고, 도시들도 많기 때문에 좀더 세분화된 타겟을 정해 관광상품을 개발하는 전략이 필요해 보인다.
Z: 제주도와 제주관광공사는 5월중순에 선전에 있는 중국국제여행사 상품기획자들을 초청했다.
그리고 제주형 프리미엄 미식 상품을 공동으로 기획하는 팸투어를 진행했다.
A: 이번 팸투어에 포함된 프로그램들을 소개해달라.
Z: 금번 프로그램은 여러 가지 체험을 포함하고 있다. 서귀포 치유의 숲, WE호텔 웰니스센터 등 자연힐링 공간, 해녀의 부엌, 흑돼지 오마카세, 성게 미역국 등 제주의 대표 식문화를 체험하는 일정으로 구성하고 있다. 그리고 중국의 고급미식 브랜드와 제주 미식과 치유 콘텐츠를 융합한 신규 상품개발을 추진할 예정이다.
A:그럼 이런프로그램을 참여할 경우 관광객들을 대상으로 얼마정도의 비용을 예상하고 있는가?
Z: 금번 방한 프리미엄 미식상품은 약 480만원으로 책정되고 있다. 일정은 5박 6일이다.
A: 매우 고가의 관광상품이 되겠네요.
Z: 이번 팸투어를 통해서 제주 미식과 웰니스, 문화 체험이 결합하는 프리미엄 여행상품을 개발해서 중국 현지 고소득층과 미식여행 수요층을 공략한다는 전략이다.
A: 고소득층을 대상으로 한 미식여행이군요. 가족단위의 여행상품도 개발하고 있다고요.
Z: 이것은 중국 동북 3성인 선양, 창춘, 하얼빈의 교육 전문 여행사들과 프로그램을 개발하고 있다. 프로그램은 제주해녀박물관, 제주목관아, 화순 곶자왈, 용머리 해안 등을 포함하고 있다.
A: 제주의 역사와 문화, 그리고 생태를 직접 체험하는 코스가 되겠군요.
Z: 그렇다. 이를 기반으로 여름시즌부터 특화된 가족형 콘텐츠가 추진될 예정이다.
그리고 제주도는 중국 현지 스포츠 축제를 활용한 제주 특수목적 관광 홍보에도 집중한다.
제주도는 ‘런투제주 Run to Jeju’ 캠페인을 추진한다. 이 캠페인을 통해서 약5천명의 러너를 대상으로 여러 스포츠 이벤트를 집중 소개한다. 그리고 한라산 등반과 연계한 체험형 여행상품을 중국 여행사와 동호회와 공동 개발을 할 계획이다.
A: 중국의 관광 트렌드 변화에 맞는 관광 프리밍엄 상품이 개발되는 소식을 들어봤다.
A: What's the next topic?
Z: The trend of Chinese tourists visiting Jeju is changing.
Accordingly, the Jeju Provincial Government and the Jeju Tourism Organization will prepare premium products in line with changing trends.
It also accelerates the development of special-purpose tourism content.
A: Please tell me how the trend in the tourism market in China has changed.
Z: Individual travel in China is spreading. And leisure consumption is becoming luxury. Travel motives by generation are being subdivided. And high-income seniors are emerging in line with market changes.
A: I see. Individual group travel. Luxury. Segmentation and rich senior. Those are keywords.
Z: Jeju plans to pursue a customized strategy in line with these changes.
First, Jeju is developing premium tourism products that combine gourmet and wellness with a Chinese international travel agency in Shenzhen, China.
A: Shenzhen, China, is a city where new growth industries are developing.
Since China has such a large population and many cities, it seems necessary to develop tourism products by setting more detailed targets.
Z: Jeju Island and the Jeju Tourism Organization invited product planners from Chinese international travel agencies in Shenzhen in mid-May.
In addition, a fam tour was held to jointly plan Jeju-style premium gourmet products.
A: Please introduce the programs included in this fam tour.
Z: This program includes many experiences.
It consists of a schedule to experience Jeju's representative food culture such as Seogwipo Healing Forest and WE Hotel Wellness Center, Haenyeo's kitchen, black pig Omakase, and sea urchin seaweed soup.
In addition, it plans to promote the development of new products that combine Chinese high-end gourmet brands with Jeju gourmet and healing contents.
A: Then how much does it expect for tourists if they participate in such a program?
Z: The premium gourmet product to Korea this time is set at about 4.8 million won.
The schedule is five nights and six days.
A: It will be a very expensive tour package.
Z: The strategy is to develop a premium travel product that combines Jeju gourmet, wellness, and cultural experiences through this fam tour to target high-income and gourmet travel consumers in China.
A: It's a gourmet trip for the high-income class. It is also developing a family tour package.
Z: Yes, it is developing programs with travel agencies specializing in education in Shenyang, Changchun, and Harbin, the three northeastern provinces of China.
The program includes the Jeju Haenyeo Museum, Jeju Mokgwana, Hwasun Gotjawal, and Yongmeori Coast.
A: It will be a course where people can experience the history, culture, and ecology of Jeju.
Z: That's right. Based on this, specialized family-style contents will be promoted from the summer season.
In addition, Jeju also focuses on promoting Jeju special-purpose tourism using local sports festivals in China.
Jeju Island is promoting the Run to Jeju campaign.
Through this campaign, we focus on introducing several sporting events to about 5,000 runners.
In addition, it plans to jointly develop experiential travel products linked to climbing Hallasan Mountain with Chinese travel agencies and clubs.
A: I heard the news that a tourism premium product is being developed to meet the changing tourism trends in China.