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제주의 해양관광 규모 2부


A: 제주는 4면이 바다라 제주와 서귀포시로 다시 나뉜다.
Jeju is divided into Jeju and Seogwipo City because there are 4 sides of the sea.

Z: 서귀포시의 해양관광 경제규모가 1086억원, 제주시가 733억원이었다.
외국인 관광객 소비 수치이다.
제주시의 경우는 소매와 유통업 소비 매출액이 230억원 규모로 나타났다.
Seogwipo City's marine tourism economy was 108.6 billion won and Jeju City was 73.3 billion K
This is the consumption figure of foreign tourists.
In the case of Jeju City, consumption sales in retail and distribution industries amounted to 23 billion won.

A: 그럼 서귀포시의 경우 외국인 관광객 소비는 어디에 집중되었나요?
Then where was the consumption of foreign tourists concentrated in Seogwipo City?

Z: 숙박업 소비 매출액이 제주시보다 높았다. 718억원.
전체 매출액과 결제 건수를 기반으로 한 수치가 있다.
한국인과 외국인의 1회 평균 결제 금액을 분석해 보았는데
한국인은 1회 평균 결제금액은 23,3119원이었다.
외국인은 88,512원이었다.
The accommodation industry's consumption revenue was higher than that of Jeju. 71.8 billion won.
There are figures based on total sales and the number of payments.
I analyzed the average amount of payment per time between Koreans and foreigners
For Koreans, the average payment amount per time was 23,3119 won.
It was 88,512 won for foreigners.

A: 와우 외국인이 4배 가까이 높군요.
Wow, the number of foreigners is almost four times higher.

Z: 게다가 외국인들의 해양관광은 특정 계절에 집중되지도 않고 연중 이어지는 특징을 보였다.
In addition, foreigners' marine tourism was characterized by year-round without being concentrated in a specific season.

JEJU A to Z
제주해양관광
Jeju Marine Tourism
Part 2

A: 어느 나라의 외국인들이 해양관광에 지출을 하고 있나요?
In which country do foreigners spend money on marine tourism?

Z: 싱가포르가 27% 가까이 차지한다.
그리고 미국이 21%, 대만과 중국 순이다.
이번 조사는 대한민국을 찾은 외국인을 대상으로 국내 해양관광시장을 처음으로 분석했다는 점에서 의미가 있다.
Singapore accounts for nearly 27%.
And the U.S. has 21%, followed by Taiwan and China.
This survey is meaningful in that it analyzed the domestic marine tourism market for the first time for foreigners who visited Korea.

A: 데이터에 기반한 해양관광 정책이군요.
It's a data-based marine tourism policy.