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JEJU A to Z: Another Office Policy

JEJU A to Z
Another Office


Z: 제주도내 공직자들의 업무효율을 높이기 위해서 또 다른 사무공간을 마련한다.
일명 어나더 오피스 정책이다.
Another office space will be set up to enhance the work efficiency of public officials in Jeju.
It is a so-called Another Office policy.

A: 어나더 오피스. 원래 사무공간 외에 또 다른 사무실을 구성하는 것이군요.
Another office.
It consists of another office for local government employees besides the original office space.

Z: 사실 공무원들의 사무실은 매우 경직되어 있다.
경직된 사무실을 벗어나서 새로운 공간에서 유연한 생각을 키우고자 마련한 정책이다.
어나더 오피스가 전국 처음으로 제주에서 운영된다.
In fact, public officials' offices are very restricted.
It is a policy designed to develop flexible thoughts in a new space outside of a restricted office.
Another Office will operate in Jeju for the first time in the country.

A: 공무원들이 평상시에 근무하는 장소인 사무실에서 벗어나서 다른 곳에서 근무를 할 수 있다면 그 또한 유연한 사고력을 키울 수 있을 것이라 생각된다.
I think the government employees will also be able to develop their flexible thinking skills
if they can work elsewhere, away from the office, where public officials usually work.

Z: 일종의 공간혁신이다. 지금 워케이션의 개념을 공직자 내부에 적용시킨 것이다.
It's a kind of space innovation.
It's the concept of work now being applied to the inside of public officials.

A: 사무실 외에서 노트북을 들고가서 어느 곳이든 근무할 수 있는 것인가요?
   Can government employees take their laptop outside the office and work anywhere?

Z: 제주도내 공공시설과 국가기관 등에 마련된 또 다른 사무실에서 고유 업무를 하는 개념이다.
제주도청 내 여러부서가 검토하고 협업해서 진행중이다.
정책기획관실이 주축이 되어서 기획을 했다.
그리고 총무과가 근무시간 등 유연근무제 준용 내용을 검토했다.
정보정책과는 행정업무용 노트북에서부터 클라우드 저장소 등을 제공하고 있다.
It is a concept that another office in public facilities in Jeju Island does its own work.
Various departments within the Jeju Provincial Government are reviewing and collaborating.
The Department of the Policy Planning leads the planning.
In addition, the General Affairs Department reviewed the contents of the flexible work system,
such as working hours.
The Information Policy Division provides administrative laptops to cloud storage.



A: 하나의 부서만이 아닌 여러 부서가 협업한 사례이군요.
업무효율적인 측면에서도 효과가 기대된다.
A: It's not just one department, but several departments have collaborated.
The effect is also expected in terms of work efficiency.

Z: 어나더 오피스를 이용할 경우에 출퇴근 시간을 최소화할 수 있을 것으로 기대된다.
그리고 고도의 집중이 필요한 사무업무에 대해서도 효율성을 높일 수 있을 것으로 기대한다.
It is expected that commuting time can be minimized when using another office.
In addition, it is expected that efficiency can be increased for office work that requires a high concentration.

A: 어떤 곳에서 근무가 가능한가요?   Where can work?

Z: 제주시권 8곳과 서귀포시권 3곳, 총11곳이다.
제주소통협력센터, 제주청년센터, 한라도서관, 예술공간 이아, TP에너지센터,
제이스페이스, 제주콘텐츠코리안랩, 제주도시재생지원센터
제주컨벤션센터, 청년다락 2호점과 3호점이다.
There are 11 in total, 8 in Jeju and 3 in Seogwipo.
Jeju Communication Cooperation Center, Jeju Youth Center, Halla Library, Art Space I.A.,
TP Energy Center, J-Space, Jeju Content Korean Lab, Jeju Urban Regeneration Support Center
It is the Jeju Convention Center, the 2nd and 3rd Youth Darak stores.

A: 공무원들의 반응은 괜찮은가요?   What Is the public officials' response?

Z: 지금은 시범운영기간이다. 6급 이하 공무원을 대상으로 운영된다.
제주도청은 매주 24명 이내 참가희망자를 선발해서 어나더 오피스 정책을 운영할 예정이다.
연간 800명이 참여할 것으로 예상된다.
It is a test run period.        
It is operated for civil servants in grade 6 and below.
The Jeju Provincial Government plans to select no more than 24 applicants each week and operate another office policy.
800 people are expected to participate annually.

A: 시범운영인만큼, 장소도 11곳에서 추가로 확보해 나가면서 시책을 활성화시켜 나가길 기대해본다.
As it is a pilot operation,
It is looking forward to securing 11 additional locations and revitalizing the policy.