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제주의 미래형 교통체계 구축

제로셋 2025. 3. 16. 00:04

JEJU A to Z
미래형 교통체계 구축
2025 Jeju Transportation Policy


Z: 제주가 미래형 교통체계를 구축할 계획이다. 교통수단도 구축한다.
제주도청은 2025년 교통분야에 총 2776억원의 예산을 투입한다.
Jeju plans to build a futuristic transportation system. It also provides transportation method.
The Jeju Provincial Government will invest a total of 277.6 billion won in the transportation sector in 2025.

A: 제주는 그동안 BRT 계획 등 대중교통 체제 개선을 위해 많은 정책을 펼쳐왔다.
올해 투입되는 예산은 늘어난 건가요?
Jeju has implemented many policies to improve the public transportation system, including the BRT. Has the budget spent this year increased?

Z: 2024년 대비해서 1.6% 증액된 예산이다.
미래 교통체계를 구축하고 디지털 대전환을 교통정책에도 접목시켜 나갈 계획이다.
특히 대중교통 시스템을 향상시키고, 주차 불편을 해소하고 교통 복지를 확대한다.
물론 교통 안전 강화에도 집중할 계획이다.
It is a 1.6% increase in budget compared to 2024.
It plans to establish a future transportation system and incorporate digital transformation into transportation policy.
In particular, it improves the public transportation system, eliminates parking inconvenience, and expands transportation welfare.
Of course, it plans to focus on strengthening traffic safety.

A: 간선급행버스 체계 BRT 사업은 어떻게 진행되고 있나요?
How is the BRT project for the express bus system going?

Z: 2025년 올해 4월까지 완공될 계획이다. 5월에 BRT가 개통된다. 국내 최초로 섬(island)식 정류장 6곳이 설치된다. 그리고 양문형 저상 버스도 100대나 도입될 예정이다.
It is planned to be completed by April of this year in 2025. BRT opens in May.
Six island-style stations will be installed for the first time in Korea. In addition, 100 double-door low-floor buses will be introduced.

A: 양문형 저상버스들이 섬식 정류장이 설치된 구간을 운행되는 것이군요.
Double-door low-floor buses run in the section with island-style stops.

Z: 양문형 버스는 섬(island)방식 정류장에서 왼쪽 탑승구를 이용하고 기존 정류장에서는 일반 버스처럼 오른쪽 앞뒤 출입구로 타고 내리게 된다.
대중교통 이동속도를 높이고 스케줄에 맞추어 버스가 운영될 것이다.
Double-door buses use the left gate at the island-style stop, and at the existing stop, they get on and off the right front and back gate like regular buses.
Buses will be operated to speed up public transportation and meet the schedule.

A: 양문형 저상버스들이 운행되는 BRT 사업은 일종의 시범사업이다.
추가로 조성될 구간이 있나요?
The BRT project, in which double-door low-floor buses operate, is a kind of pilot project.
Is there an additional section to be created?

Z: 서광로가 1차 시범사업이라면 올해 7월부터 12월까지 다른 구간에 추가로 조성될 계획이다.
구간은 국립박물관에서 광양사거리 구간이다.
If Seogwang-ro is the first pilot project, it is planned to be built in another section from July to December this year. The section is from the National Museum to Gwangyang Intersection.

A: BRT 2단계 사업은 언제 추진되나요?
When will the second phase of the BRT project be carried out?

Z: BRT 2단계 사업은 2027년부터 2029년이다. 그리고 3단계 사업은 2029년부터 2032년이다.
The BRT Phase 2 project is from 2027 to 2029. The 3rd phase of the project is from 2029to 2032.

A: 미래교통수단으로 수소트램을 도입할 계획인 것으로 알고 있다. As far as I know, we are planning to introduce hydrogen tram as a means of transportation in the future.

Z: 수소트램은 2025년내 도시철도망 구축계획과 더불어 추진된다. 국토교통부 승인도 금년내 기대된다.
The hydrogen tram will be implemented along with the urban railway network construction plan within 2025. The approval of the Ministry of Land, Infrastructure and Transport is also expected within this year.

A: 그럼 언제 수소트램이 도입되는 것이죠? Then when will the hydrogen tram be introduced?

Z: 2030년 도입을 목표로 하고 있다.
2028년부터 기본 및 실시설계가 시행될 예정으로 있다.
이 과정에서 제주형 BRT 고급화 계획노선과 도시철도망 간선과 지선 노선 간을 검토하게 된다. 그러면 정거장 입지 선정 기준이 마련되고 배치계획이 수립된다.
It aims to be introduced in 2030.
Basic and implementation designs are expected to be implemented from 2028.
In this process, the Jeju-type BRT Advanced Plan Line and the urban rail network trunk line and branch line will be reviewed. Then, the station location selection criteria are prepared and the layout plan is established.

A: 디지털 대전환 정책과 대중교통 정책은 어떤 방식으로 연계될 예정인가요?
How will the digital transformation policy and the public transportation policy be linked?

Z: 택시요금에 디지털 결제 시스템을 도입한다. 제주공항 택시 스마트 시스템도 구축된다.
대중교통 노선을 체계적으로 관리하고 탑승객들의 불편을 해소하기 위해서 빅데이터 기반 버스 노선관리 프로그램도 구축된다.
Introduce a digital payment system for taxi fares. A smart taxi system for Jeju Airport will also be established.
A big data-based bus route management program will also be established to systematically manage public transportation routes and relieve inconvenience to passengers.

A: 사실 버스요금 결제는 QR로 진행되는 방식은 이미 2024년 8월에 도입되었다.
In fact, the way bus fare is paid by QR was already introduced in August 2024.
Z: 그렇다. 하지만 결제 시스템에 대한 개선도 지속적으로 이루어지게 된다.
그리고 교통복지도 확대된다.
65세 이상 어르신들을 대상으로 버스 무료 이용 서비스가 제공되고 있다. 2024년부터.
그리고 2025년부터는 13세 미만 어린이까지 무료 탑승 혜택이 확대된다.
Yes, but improvements to the payment system will continue.
And transportation welfare will be expanded.
Free bus service is being offered to seniors aged 65 and over. From 2024.
And from 2025, free boarding benefits will be expanded to children under the age of 13.

A: 교통복지 사각지대를 해소할 수 있는 정책이 추진되어서 도민의 삶의 질이 높아지길 기대한다.
I hope that the quality of life of the residents will be improved by implementing policies that can eliminate the blind spots of traffic welfare.